Clarity AI, vadošā globālā ilgtspējības tehnoloģiju platforma, paziņojusi, ka pozitīvā uzmanība, ko pagājušajā nedēļā saņēma uzņēmums Patagonia, un negatīvā uzmanība, ko vairāk nekā nedēļu iepriekš izpelnījās H&M un citi ātrās modes zīmoli aizēnojušas priekšstatu par to, kas patiesi var glābt planētu.
Pirms dažām dienām Patagonia priekšsēdētājs Īvons Šuinārs (Yvon Chouinard) paziņoja, ka viņš ziedos visu uzņēmumu 3 miljardu ASV dolāru vērtībā, lai cīnītos pret klimata pārmaiņām. Sociālo tīklu lietotāji enerģiski dalījās ar šo ziņu, paužot atbalstu Ī. Šuināram. Stāsts izplatījās visnotaļ strauji un vērienīgi.
Cits šīs vasaras stāsts ir saistīts ar ātrās modes gigantu H&M. Pret to ir iesniegta kolektīvās prasības prāva, ko ierosināja kāds students. Sūdzība ir par maldinošiem apgalvojumiem ilgtspējas sakarā, kā arī par to, ka H&M izmanto ātrās modes biznesa modeli, lai gan tai pašā laikā strādā pie ilgtspējīgāka uzņēmējdarbības modeļa.
Aptuveni tajā pašā laikā regulatori Eiropā sāka cīņu pret neprecīziem apgalvojumiem. Norvēģijas Patērētāju tiesību aizsardzības iestāde (NCA) secināja, ka H&M ilgtspējības datu izmantošana neatbilst prasībām. Pēc tam Apvienotās Karalistes Konkurences un tirgus iestāde uzsāka izmeklēšanu, lai pārbaudītu, vai trīs zīmolu apgalvojumi par ilgtspēju ir patiesi.