“Būvējot dzelzceļus, to vajadzībām atsavināja zemi. Latvijas valsts dzelzceļi pēc Pirmā pasaules kara, lai sakārtotu Krievijas impērijas un kara laikā būvēto, kā arī jauno dzelzceļu līniju zemes īpašumu robežas, dabā tās iezīmēja ar atsavināmās joslas robežstabiņiem, uz kuriem redzams Latvijas valsts mazais ģerbonis. Pēc Otrā pasaules kara, atjaunojot dzelzceļus, lielākā daļu šo robežstabiņu noņēma. Tomēr ir zināmas vairākas vietas gan pie esošām, gan bijušām dzelzceļa līnijām, kur vēl var atrast dažus atsavināmās joslas robežstabus,” skaidro Latvijas Dzelzceļa vēstures muzeja direktore Ieva Pētersone.
Jaunākie raksti
Aptauja
Karstā vasara...
...sagādā daudz prieka
...ietaupa naudu - nav jābrauc uz dienvidu zemēm
...liek piktoties. Nepatīk karstums!
...liek mācīties peldēt - vismaz kāda atvēsināšanās
...liek to baudīt! Zemenes, saule un vasara - skaisti!