28. janvārī, Eiropas Komisija (EK) un valstu patērētāju aizsardzības iestādes publicēja rezultātus, kas gūti, pirmo reizi koordinēti pārbaudot tiešsaistē izteiktos apgalvojumus par preču vai pakalpojumu labvēlīgo vai mazāk kaitīgo ietekmi uz vidi. EK sadarbojās ar Patērētāju aizsardzības sadarbības tīklu (CPC), kurā ietilpst valstu iestādes, kuru uzdevums ir īstenot ES normatīvus patērētāju tiesību aizsardzības jomā, lai aizsargātu patērētāju intereses ES un Eiropas Ekonomiskas zonas valstīs.
Šajā koordinētajā pārbaudē aplūkoti 344 gadījumi par tā sauktajiem vides paziņojumiem dažādās uzņēmējdarbības nozarēs, piemēram, apģērbu, kosmētikas līdzekļu vai mājsaimniecības iekārtu nozarē.
Valstu patērētāju aizsardzības iestādēm bija pamats uzskatīt, ka 42% gadījumu minētie apgalvojumi bija pārspīlēti, nepatiesi vai maldinoši un tos atbilstoši ES regulējumam varētu kvalificēt kā negodīgu komercpraksi.