Viens no pirmo lekciju uzdevumiem – studentam man ir jāpastāsta, kādas zināšanas nozarē NAV nepieciešamas. Vairumā gadījumu studenti sāk saukt visu ko pēc kārtas, savukārt es pretī lieku attiecīgus piemērus, kuram amatam izvēlētajā nozarē šādas zināšanas vai prasmes tomēr IR nepieciešamas. Piemēram, informātika. Mēs nevaram iedomāties meža nozari bez IT! Mums katru dienu nākas ar to saskarties. Vai, piemēram, izplatīts ir uzskats, ka mežizstrādē nav vajadzīga fizika. Tad es studentam stāstu gadījumus no dzīves, kad meža mašīnu operators ir apgāzis forvarderu tikai tāpēc, ka viņam ir bijis "robs" fizikā un nav sapratis, kur atrodas tehnikas smaguma centrs. Šis ir visu mācībspēku viens no smagākajiem uzdevumiem – pilnīgi visos studiju kursos parādīt, kur šīs zināšanas būs vajadzīgas, neatkarīgo no tā, vai tā ir rasēšana, matemātika, fizika vai koksnes biomasas izmantošana. Arī laboratorijas vai praktiskajiem darbiem ir jābūt saistītiem ar nozari, lai students redz, kur tas dzīvē ir vai būs nepieciešams. Lai nav sajūtas, ka viņš vienkārši atsēž un atreferē grāmatas