Pētījumā konstatēts, ka skaidrojošs vai akcentējošs marķējums par attiecīgā produkta ietekmi uz klimatu varētu pārliecināt cilvēkus izvēlēties klimatam draudzīgākus pārtikas produktus. Hopkinsa un Hārvarda universitāšu pētnieku veiktajā klīniskajā pētījumā secināts, ka informācijas sniegšana par pārtikas produktu ietekmi uz vidi ir efektīva metode, lai mainītu patērētāju izvēli.
Pētījums tika veikts pēc šā gada aprīlī publicētā Starpvaldību klimata pārmaiņu padomes (Intergovernmental Panel on Climate Change, IPCC) ziņojuma, kurā valstu vadītājus aicināja mudināt cilvēkus izvēlēties uzturu, kas rada mazāk oglekļa dioksīda emisiju. Īpaša uzmanība tika pievērsta gaļas patēriņam, jo īpaši sarkanajai gaļai, piemēram, liellopu gaļai un cūkgaļai.
Vai mums vajadzētu ēst mazāk sarkanās gaļas?
Saskaņā ar Greenpeace datiem rūpnieciski ražotā gaļa ir lielākais mežu izciršanas cēlonis pasaulē, tās radītās emisijas gadā ir aptuveni līdzvērtīgas emisijām, ko rada visas pasaules vieglās automašīnas, kravas automašīnas un lidmašīnas.
“Dzīvnieku izcelsmes pārtikas ražošana, ko, galvenokārt, veicina liellopu gaļas ražošana, rada 14,5% globālo siltumnīcefekta gāzu emisiju un ir nozīmīgs maināms klimata pārmaiņu veicinātājs,” norāda pētījuma autori. Politikas veidotāji Apvienotajā Karalistē un citur pasaulē ir apsprieduši, kā pārliecināt cilvēkus patērēt mazāk oglekļietilpīgu produktu.