Lauksaimnieki transporta izmešu problēmas risinājumu redz loģistikā

Jānis Goldbergs, Dienas Bizness | 09.12.2021

“Es neticu, ka tuvākajos desmit gados lauksaimniekiem ražotāji piedāvās tehniku, kas spēs aizvietot dīzeļdzinējus. Ja tāda būs, tad noteikti to iegādāsies, tomēr daudz lielāka problēma ir nevis dzinēji, bet pati transporta izmantošana. Proti, preces nereti tiek vadātas milzīgus attālumus turp un atpakaļ, kamēr sasniedz lietotāju. Piemēram, Daugavpilī ražo lauksaimniecības tehniku, kuru ved uz Vāciju un vēlāk no turienes piegādā Baltijas zemniekiem. Šāda loģistikas aplamība izmaksā krietnu žūksni naudas, bet tā notiek, un šādu piemēru netrūkst,” Dienas Biznesam atklāj Guntis Vilnītis, LOSP ģenerāldirektors.

Jau runājot par vietējām piegādes firmām, viņš min personīgu piemēru, kad vienu pašu izolācijas lentu piegādā ar Ford Tranzit mikroautobusu. “Es paskatījos, ko tad vēl cilvēks ved, un tur, busiņa pašā galā, bija vēl kaste ar izolācijas lentām. Nekā cita. Piegādātāji taupa uz cilvēku algām. Citā dienā man piegādā citu preci no tā paša uzņēmuma, atkal ar lielo busiņu, un aina tā pati. Tās visas ir izplūdes gāzes, bet mēs satraucamies par graudu vedējiem!” tā G. Vilnītis.

Jautāts par iespēju Latvijas teritorijā graudus likt uz dzelzceļa platformām, viņš atbild ar pretjautājumu: “Kādēļ to nedara jau šodien?” Proti, pirmkārt dzelzceļa tarifi nav izdevīgi. “Nav jau noslēpums, ka cementu no Brocēniem uz Liepāju arī ved ar smagajām mašīnām. Tās ir ļoti smagas mašīnas, un tomēr tās nav izdevīgi likt uz dzelzceļa,” saka G. Vilnītis, piebilstot, ka vaina ir ne tikai tarifos, bet arī piebraucamajos ceļos stacijām, uzkraušanas iespējās un citās niansēs. “Mēs varam skaisti runāt par dzelzceļu kā transporta mugurkaulu, tomēr lauksaimniecības produkcijai Latvijā pagaidām nav ne iespēju, ne izdevīguma to izmantot,” tā LOSP ģenerāldirektors.

Lauksaimnieki transporta izmešu problēmas risinājumu redz loģistikā

Pievienot komentāru