Pirmais koronavīrusa vilnis 2020. gadā radīja ne tikai nopietnus traucējumus mazumtirdzniecībā, kas, galvenokārt, izraisīja gan vispārēju e-komercijas pieaugumu, gan pastiprināja nedrošības sajūtu lielā sabiedrības daļā. Iedzīvotāju reakcija – pārmērīga krājumu veidošana un panikas motivēti pirkumi – raksturīga dziļas krīzes laikiem. C19 krīze pierādīja, ka pirmās nepieciešamības preču piegādes nav bezizmēra pat rūpnieciski ļoti attīstītajās un bagātajās valstīs. Vispārējā nedrošība, pat bailes izraisīja citu smagai ekonomiskai krīzei raksturīgu situāciju: spēji palielinājās cilvēku vēlme investēt “stingros” vērtspapīros. Krīzes laikā pieauga arī pieprasījums pēc zelta un citiem dārgmetāliem investīciju nolūkos. Piemēram, lielākajos Vācijas tiešsaistes dārgmetālu veikalos tirdzniecība 2020. gadā palielinājās vairāk nekā divas reizes – >110%.