Autoražotāji ir ieguldījuši desmitiem miljardu dolāru, lai ievērojami palielinātu elektrisko transportlīdzekļu akumulatoru ražošanu ASV, tostarp Tesla nesen paziņoja par plāniem trīskāršot litija jonu bateriju ražošanu savā rūpnīcā netālu no Reno, Nevadā. Visām šīm rūpnīcām ir nepieciešams liels daudzums dārgu izejvielu, tostarp kobalts, ko galvenokārt iegūst Kongo un bieži vien tā ieguvē tiek nodarbināti bērni.
Ņujorkas Universitātes un Ženēvas Biznesa un cilvēktiesību centra pētījumā secināts, ka lielākie automobiļu, akumulatoru un elektronikas ražotāji dara pārāk maz, lai nodrošinātu, ka kobalts, ko tie izmanto, nav saistīts ar bērnu darbu daudzajās nedrošajās “amatieru” raktuvēs Kongo. Pētījuma secinājumos ražotāji un kalnrūpniecības un apstrādes uzņēmumi tiek aicināti palīdzēt izveidot aizsardzības pasākumus, kas novērstu šāda veida praksi un uzlabotu vispārējo drošību.
“Aptuveni 80% pasaules kobalta tiek iegūti Kongo, attiecīgi ap 20% tiek iegūti neoficiālajās “amatnieciskajās” raktuvēs,” žurnālam Forbes skaidro Ņujorkas Universitātes Sterna Biznesa un cilvēktiesību centra direktors Maikls Posners, kurš piedalījās iepriekšminētā ziņojuma izstrādē un sagatavošanā. Lai gan uzņēmumi, tostarp Tesla, apgalvo, ka nepērk kobaltu no uzņēmumiem, kuros tiek izmantots bērnu darbs, “10% pasaules kobalta nāk no šīm amatieru raktuvēm – tas ir ļoti liels apjoms,” teica M. Posners.
Viss raksts