“Air Baltic” luksusa rīki un doktore Grēta

Māris Antonevičs, “Latvijas Avīze”, a/s “Latvijas Mediji” | 05.04.2023

Atbilde droši vien meklējama turpat, kur M. Gausa atbildes intervijās par savu atalgojumu (2021. gadā viņš nopelnīja 829 000 eiro, bet arī tikai tāpēc, ka pandēmijas laikā alga tika samazināta, iepriekš viņš gadā pelnījis pat 1,3 miljonus eiro). Proti, viss esot tāpat kā citos līdzīga līmeņa starptautiskos uzņēmumos. Tulkojumā – “Air Baltic” negrib samēroties ar Latvijas līmeni, bet gan ar pārtikušu valstu un veiksmīgu uzņēmumu līmeni, un tur, protams, iederas dārgi auto un citi ekskluzīvi aksesuāri. Ja ir kāds, kas to gatavs apmaksāt, kāpēc nevēlēties…

Tomēr šajā stāstā ir vēl kāds ļoti būtisks aspekts, kas jau iziet ārpus viena uzņēmuma darbības lauka, bet drīzāk atklāj jaunās pasaules kārtības iezīmes. Kad parādījās pir­mie attēli un jautājumi par jaunajām “Audi” automašīnām, “Air Baltic” oficiālajā tviterkontā sekoja skaidrojums: “Pāreja uz elektro autoparku (tostarp tehniskajā un zemes apkalpes departamentā) ir daļa no lidsabiedrības plāna ceļā uz ilgtspējas mērķu sasniegšanu, panākot nulles CO2 emisiju daudzumu līdz 2050. gadam.

“Esiet pārliecināti – tuvākajos gados jūs šādas standartfrāzes dzirdēsiet simtiem un tūkstošiem reižu, un katru reizi tiks pasniegts, ka šāds solis sperts tikai un vienīgi cēlu mērķu labā, tā teikt – lai glābtu planētu. Zem šiem lozungiem tiks īstenots daudz lielāku un mazāku projektu un shēmu, un elektroauto ir tikai viens no pirmajiem punktiem šajā sarakstā.

Jau tagad dažādi uzņēmumi, veicot aptaujas par savu reputāciju, kā vienu no pirmajiem izceļ jautājumu, vai, cilvēku ieskatā, viņi ir pietiekami zaļi. Tas pamazām aizstāj nepieciešamību pēc sociāli atbildīga uzņēmuma tēla – tāda, kas ziedo labdarībai un veic tamlīdzīgas aktivitātes. Protams, arī tas vēl ir svarīgi, taču akcenti jau mainās.

Kas ir vajadzīgs, lai tas viss izietu cauri, ilgākā laikā neradot sabiedrības neapmieri­nātību un protestus? Ar racionāliem argumentiem un statistiku to ir gandrīz neiespējami panākt, jo tie diezgan ātri var novest pie pretējiem secinājumiem. Citādi ir ar ticību. (...)

“Air Baltic” luksusa rīki un doktore Grēta

Pievienot komentāru