(...) Runājot par naftas cenas ietekmi uz potenciāli zaļākas ekonomikas ievirzi, P. Strautiņš izsaka viedokli, ka šī resursa cena jau sen vairs nav pats svarīgākais faktors, kas noteiks tās izmantošanas apjomu nākotnē. Pēc viņa teiktā, caurmērā ES, ja vien naftas cena nav ekstrēmi augsta, tā veido mazāk nekā pusi transporta degvielu cenas, jo ir augsti akcīzes nodokļi. Pēdējā laikā biržas cenas īpatsvars kopējā mazumtirdzniecības cenā Latvijā ir ap 35-40%. Runājot par fosilās degvielas izskaušanas mehānismiem, P. Strautiņš teic, ka šobrīd elektroauto pārdošanas pieaugumu veicina galvenokārt ar atbalstu pircējiem, bet nākotnē iekšdedzes dzinēju izmantošana vieglajās automašīnās gluži vienkārši tiks aizliegta. Piemēram, Lielbritānijā tas paredzēts no 2030. gada, bet Ķīnā un Kanādā no 2035. gada. Somija to plāno izdarīt līdz 2040. gadam. Kanāda ir arī noteikusi arī lietošanas termiņu iepriekš pārdotajiem iekšdedzes dzinēja vieglajiem auto, proti, 2050. gadu. Tikmēr smagajiem auto, pēc “Luminor” eksperta domām, fosilo degvielu aizstāšana visdrīzāk notiks gan ar elektroakumulatoriem, gan ūdeņradi, atkarībā no auto masas.